Projektowanie i produkcja utworów muzycznych do gier
komputerowych - ankieta do pracy magisterskiej (Wojciech
Wasiak)

Zbieranie wyników zostało zakończone.

  • 1 strona


  • Witaj!

    Przede wszystkim dzięki za pomoc przy mojej pracy magisterskiej! 


    Celem tej ankiety jest zbadanie twojej preferencji w odbiorze utworów muzycznych do gier komputerowych. W trakcie trzech badań będziesz poproszony / poproszona o przesłuchanie różnych wersji tych samych utworów i wskazanie które z nich podobają ci się najbardziej (czysto subiektywnie). Jeżeli będziesz się czuł / czuła na siłach, możesz spróbować opisać dlaczego. :)


    Czas wykonania ankiety przewidywany jest na 45 do 60 minut. Do jej wykonania niezbędne będą utwory testowe, których będziesz słuchać. Można je ściągnąć stąd:


    Link: https://www.dropbox.com/s/9cbpzcfdzb9xrta/Praca%20magisterska%20-%20materiały%20do%20badań.zip


    W razie jakichkolwiek pytań, proszę napisz do mnie maila: w.wasiak@me.com :)


    Wojtek


  • 2 strona

  • 1. Ile masz lat? *

  • 2. Płeć: *

  • 3. Czy posiadasz wykształcenie muzyczne / inżynierskie (w zakresie audio)? *

    Należy zaznaczyć co najmniej 1 odpowiedź i co najwyżej 2 odpowiedzi.
  • 4. Ile godzin w tygodniu grasz w gry na komputerze / konsoli? *

  • 5. Jakie są twoje ulubione gatunki gier? *

    Należy zaznaczyć co najmniej 1 odpowiedź i co najwyżej 3 odpowiedzi.
  • 6. Do jakiego rodzaju nagłośnienia jest podłączony twój komputer / twoja konsola w trakcie grania? *

  • 7. Z jakiego rodzaju nagłośnienia będziesz korzystał / korzystała w trakcie wykonywania tego badania? *

  • Ważne!

    Bardzo proszę o korzystanie z jednego rodzaju nagłośnienia w trakcie trwania całego testu! Dziękuję :)

  • 3 strona

  • Badanie 1


    W tej części badania będziesz poproszony / poproszona o przesłuchanie 3 różnych wersji jednego utworu, oraz wskazanie, która z nich najbardziej Ci się podoba.


    Włącz i przesłuchaj trzy wersje utworu Badanie 1: 1.1, 1.2 oraz 1.3. Przesłuchaj każdej wersji utworu przynajmniej raz.

  • 8. Gdybyś miał / miała wskazać, który z nich podoba Ci się najbardziej, to jaki byś wybrał / wybrała? *

  • 9. Czy jesteś w stanie wskazać i opisać dlaczego akurat ta wersja podoba ci się bardziej od pozostałych? (opcjonalne)

  • 4 strona

  • Badanie 2


    W tej części badania będziesz poproszony / poproszona o przesłuchanie trzech różnych wersji trzech tych samych utworów, jednak wykonanych w innych stylach muzycznych, oraz wskazanie, które z nich najbardziej Ci się podobają.

  • Utwory 2.1, 2.2, 2.3



    Zapoznaj się z poniższym tekstem dotyczącym utworów 2.1, 2.2, 2.3 obrazującym sytuację w grze w jakiej mogłby by się one pojawić:


    "Jesteś młodym detektywem rozpoczynającym swoją karierę i zostałeś wezwany na miejsce zbrodni do luksusowego apartamentu mieszczącego się na ostatnich piętrach drapacza chmur. Na miejscu spotykasz kilkunastu policjantów zabezpieczających teren oraz lekarzy, którzy potwierdzają śmierć ofiary. Jest nią młoda kobieta zamordowana z zimną krwią, leżąca na podłodze na środku własnego salonu. Szybko rozpoczynasz oględziny całego mieszkania próbując znaleźć potencjalne wskazówki mogące wyjaśnić okoliczności morderstwa. W trakcie poszukiwań, natrafiasz na co raz to dziwniejsze i nie powiązane ze sobą  dowody obecności mordercy, który wydawał się zostawić za sobą pewne wskazówki. Twój partner próbuje przekonać Cię, że to prawdopodobnie zbieg okoliczności, jednak nie zwracasz na niego uwagi i kontynuujesz swoje poszukiwania. Szybko jednak okazuje się, że znalezione informacje układają w pewien schemat, który zaczna Ci się z czymś kojarzyć. Po dłuższej chwili wszystko staje się dla Ciebie jasne - wskazówki są wizytówką szalonego mordercy z przed dwudziestu lat, którego nigdy nie złapano, a o którym z fascynacją czytałeś w dzieciństwie. Wszystko zaczyna wskazywać na to, że zabójca powrócił."


    Włącz i przesłuchaj trzy wersje utworu Badanie 2: 2.1, 2.2 oraz 2.3. Przesłuchaj każdej wersji utworu przynajmniej raz.

  • 10. Gdybyś miał / miała wskazać, który z nich podoba Ci się najbardziej, to jaki byś wybrał / wybrała? *

  • 11. Czy jesteś w stanie wskazać i opisać dlaczego akurat ta wersja podoba ci się bardziej od pozostałych? (opcjonalne)

  • Utwory 2.4, 2.5, 2.6



    Zapoznaj się z poniższym tekstem dotyczącym utworów 2.4, 2.5, 2.6 obrazującym sytuację w grze w jakiej mogłby by się one pojawić:


    "Znajdujesz się w pra starych ruinach podziemnej świątyni należącej do zmierzchłej cywilizacji, która jak mówi się, pozostawiła tam ukrytych wiele drogocennych skarbów. Lokalizacja jest opuszczona od setek lat. Ściany wielkich komnat które zwiedzasz porośnięte są roślinnością, a gdzieniegdzie przez szczeliny w suficie wpada do środka światło. Znajdujesz wejście do ogromnej wielopoziomej komnaty, której różne punkty na różnych wysokościach są ze sobą połączone mostami i schodami. Całe pomieszczenie przypomina labirynt. Z podłogi wystają róznej wysokości kamienne filary połączone ze sobą linami, a w różnych miejscach na ścianach znajdują się oświetlone wnęki z dziwnie wygądającymi przedmiotami w środku. Ze ścian i sufitu zwisają na linach przymocowanych do kołowrotków ogromne bloki skalne, które wydają się łączyć razem mechanizmy w naprzeciwległym punkcie tego wielkiego pomieszczenia - przy czymś, co wygląda na wielkie kamienne wrota. Rozpoczynasz zwiedzanie tego wyjątkowego miejsca. Przełączając rozmaite dźwignie i przesuwając różne obiekty, zaczynasz dostrzegać ruch wielkich wiszących bloków skalnych w różnych punktach pomieszczenia. Z każdym twoim działaniem, wszystko zaczyna powoli naprężać liny przymocowane bezpośrednio do wrót na końcu komnaty."


    Włącz i przesłuchaj trzy wersje utworu Badanie 2: 2.4, 2.5 oraz 2.6. Przesłuchaj każdej wersji utworu przynajmniej raz.

  • 12. Gdybyś miał / miała wskazać, który z nich podoba Ci się najbardziej, to jaki byś wybrał / wybrała? *

  • 13. Czy jesteś w stanie wskazać i opisać dlaczego akurat ta wersja podoba ci się bardziej od pozostałych? (opcjonalne)

  • Utwory 2.7, 2.8, 2.9



    Zapoznaj się z poniższym tekstem dotyczącym utworów 2.7, 2.8, 2.9 obrazującym sytuację w grze w jakiej mogłby by się one pojawić:


    "Jako dowódca statku kosmicznego eksplorującego rejon pewnego niepoznanego jeszcze układu słonecznego, odnajdujesz uszkodzony i opuszczony krążownik wojenny jednej z kolonii ziemskich orbitujący w okół książyca znajdującej się w tym układzie planety. Po nieudanej próbie nawiązania kontaktu, postanawiasz go zbadać. Po zadokowaniu, wchodzisz na jego pokład ze swoją drużyną, zauważając, że na statku nie ma zasilania.  Krążownik wydaje Ci się również być opuszczony w pośpiechu - nie znajdujesz nigdzie żadnych ciał, w każdym pomieszczeniu jest straszny bałagan i wszędzie leżą w pół zapakowane skrzynie z ekwipunkiem. Z danych komputerowych wynika, że wszystkie kapsuły ratunkowe zostały wystrzelone. Przechodząc przez statek odnajdujesz pomieszczenie z reaktorem służącym do generowania energii. Szybko dostrzegasz brakujące w nim moduły potrzebne do jego uruchomienia. Rozdzielasz drużynę w celu ich poszukiwań i zaczynasz eksplorować opuszczony statek. Wchodząc samotnie do co raz to kolejnych pomieszczeń, zaczynasz poznawać jego historię odkrywając co mogło stać się na jego podkładzie w tak odległym miejscu galaktyki."


    Włącz i przesłuchaj trzy wersje utworu Badanie 2: 2.7, 2.8 oraz 2.9. Przesłuchaj każdej wersji utworu przynajmniej raz.

  • 14. Gdybyś miał / miała wskazać, który z nich podoba Ci się najbardziej, to jaki byś wybrał / wybrała? *

  • 15. Czy jesteś w stanie wskazać i opisać dlaczego akurat ta wersja podoba ci się bardziej od pozostałych? (opcjonalne)

  • 5 strona

  • Badanie 3


    W tej części badania, podobnie jak w poprzedniej, będziesz poproszony / poproszona o przesłuchanie trzech różnych wersji trzech tych samych utworów, wykonanych w innych stylach muzycznych, oraz wskazanie, które z nich najbardziej Ci się podobają.

  • Utwory 3.1, 3.2, 3.3



    Zapoznaj się z poniższym tekstem dotyczącym utworów 3.1, 3.2, 3.3 obrazującym sytuację w grze w jakiej mogłby by się one pojawić:


    "W trakcie misji infiltracyjnej, której celem było wykradzenie tajnych danych przeciwnika z jego centrum dowodzenia, Ty i twoja drużyna, której jesteś dowódcą, po przekopiowaniu informacji uruchamia alarm, skupiając na sobie całą uwagę wroga. Ten, mobilizuje wszystkie jednostki w bazie aby was zlikwidować. W pośpiechu uciekacie z miejsca zdarzenia, komunikując się ze sztabem i prosząc o śmigłowiec ewakuacyjny. Generał dowodzący waszą misją informuje Cię, że dotrze on po was za 10 minut. Docierając na miejsce odlotu na niewielkim wzgórzu, i czekając na tranport, zauważacie goniące was liczne wojska wroga. Umacniacie pozycję odliczając minuty do przybycia śmigłowca. Na pozór spokojna misja przeradza się w heroiczną walkę o przetrwanie ze znacznie przeważającymi siłami przeciwnika."


    Włącz i przesłuchaj trzy wersje utworu Badanie 3: 3.1, 3.2 oraz 3.3. Przesłuchaj każdej wersji utworu przynajmniej raz.

  • 16. Gdybyś miał / miała wskazać, który z nich podoba Ci się najbardziej, to jaki byś wybrał / wybrała? *

  • 17. Czy jesteś w stanie wskazać i opisać dlaczego akurat ta wersja podoba ci się bardziej od pozostałych? (opcjonalne)

  • Utwory 3.4, 3.5, 3.6



    Zapoznaj się z poniższym tekstem dotyczącym utworów 3.4, 3.5, 3.6 obrazującym sytuację w grze w jakiej mogłby by się one pojawić:


    "Znajdujesz się na murach obronnych wielkiej twierdzy, należącej do twojego bractwa, w trakcie oblężenia. Ty, jako wyspecjalizowany w czarnej magii czarodziej, razem ze swoimi współtowarzyszami próbujecie odeprzeć atak smoków. Ze wsząd fruwają strzały łuczników, ogniste i lodowe kule magów, a wojownicy próbują atakować przeciwnika orężem gdy ten zasiada na murach. Rozszalałe bestie co rusz porywają obrońców w powietrze wyrzucając ich wiele mil dalej. Panuje chaos. Smugi ognia z paszcz smoków penetrują zarówno twoich współtowarzyszy jak i baszty służące wam za ukrycie. W pewnym momencie, razem z innymi czarodziejami, po wielu nieudanych próbach, odkrywacie kombinację znanych wam czarów pozwalającą unieruchomić pojedyncze smoki, oraz zadać im poważne obrażenia. Metoda ta jednak jest trudna i wymaga ścisłej współpracy was wszystkich. Będąc świadomym powoli kończących się fiolek z maną, rozpoczynacie trudną i techniczną walkę o przetrwanie całego bractwa."


    Włącz i przesłuchaj trzy wersje utworu Badanie 3: 3.4, 3.5 oraz 3.6. Przesłuchaj każdej wersji utworu przynajmniej raz.

  • 18. Gdybyś miał / miała wskazać, który z nich podoba Ci się najbardziej, to jaki byś wybrał / wybrała? *

  • 19. Czy jesteś w stanie wskazać i opisać dlaczego akurat ta wersja podoba ci się bardziej od pozostałych? (opcjonalne)

  • Utwory 3.7, 3.8, 3.9



    Zapoznaj się z poniższym tekstem dotyczącym utworów 3.7, 3.8, 3.9 obrazującym sytuację w grze w jakiej mogłby by się one pojawić:


    "Panuje gigantyczna batalia pomiędzy rasą ludzi a niedawno napotkaną rasą inteligentnych istot o bardzo ważną planetę w nowo odkrytym układzie słonecznym, na której znajduje się wiele zasobów cennych minerałów służących do produkcji paliwa. Bitwa toczy się zarówno pomiędzy statkami kosmicznymi na orbicie jak i pomiędzy jednostkami naziemnymi na powierzchni. Jako dówódca specjalnej jednostki militarnej wyposażonej w najnowocześniejszy ekwipunek oraz bronie, jesteście odpowiedzialni za obronę jednej z fabryk paliw, która jest głównym źródłem energii dla wszystkich statków floty. Przybywając na miejsce, spostrzegacie nadlatujące statki przeciwnika, wystrzeliwujące z powietrza kapsuły z uzbrojonymi robotami na teren fabryki. Mając świadomość niezpieczeństwa wybuchu w razie jej uszkodzenia, razem z całą drużyną próbujesz odciągać maszyny wroga od zbiorników paliwa, jednocześnie próbując przeżyć starcie. Mając świadomość, że fabryka musi przetrwać za wszelką cenę, wykorzystujesz posiadaną technologię i zgranie zespołu w eliminacji przeciwnika pojawiającego się w kolejnych wrażliwych częściach obiektu."


    Włącz i przesłuchaj trzy wersje utworu Badanie 3: 3.7, 3.8 oraz 3.9. Przesłuchaj każdej wersji utworu przynajmniej raz.

  • 20. Gdybyś miał / miała wskazać, który z nich podoba Ci się najbardziej, to jaki byś wybrał / wybrała? *

  • 21. Czy jesteś w stanie wskazać i opisać dlaczego akurat ta wersja podoba ci się bardziej od pozostałych? (opcjonalne)

Zbieranie wyników zostało zakończone.

Ładowanie...