Wyniki ankiety: Ankieta do pracy magisterskiej

  • Czy powołanie organizacji wirtualnej zrzeszającej (grupującej) krajoweMSP, funkcjonujące w branży drzewnej i meblarskiej, możerzutować nazwiększenie ich konkurencyjności w zakresie sprzedażypoprzez Internetproduktów i usług na rynkach innych państw UniiEuropejskiej? Szanowny Użytkowniku Wykonując badania niezbędne do opracowania pracy magisterskiej w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego na Wydziale Technologii Drewna w Warszawie, swoją uwagę postanowiłam skupić na ocenie możliwości sprzedaży poprzez Internet produktów i usług z branży drzewnej i meblarskiej na rynkach państw Unii Europejskiej. W tym celu, badania oraz analizy postanowiłam skupić na problemach związanych z tworzeniem i funkcjonowaniem organizacji wirtualnych, grupujących polskie małe i średnie przedsiębiorstwa, w celu zwiększenia ich konkurencyjności na rynkach państw Unii Europejskiej. Jednocześnie badania będą nawiązywać do wyników i wniosków wynikających z ubiegłorocznych badań, przeprowadzonych w obszarze efektywności wykorzystywania przez MSP, informacji publikowanych na stronach wortali drzewnych i meblarskich. W tym celu przygotowałam pytania w formie ankiety, które adresuję głównie do kierowniczej kadry przedsiębiorstw przemysłu drzewnego i meblarskiego. Jednakże dla celów badawczych, chciałabym poznać opinie również innych osób, skupiających swoją uwagę na problematyce, odnoszącej się do obszaru zagadnień związanych z funkcjonowaniem MSP. Mając na względzie dużą wiedzę oraz bogate doświadczenie zawodowe i biznesowe, reprezentowane przez osoby, do których kieruję swoją ankietę, znaczna ilość pytań zamieszczonych w kwestionariuszu nie została ograniczona do obszaru sugerowanych odpowiedzi. Udzielone w tej formie odpowiedzi wydatnie wzbogacą wyniki badań, a także pozwolą uzupełnić moją wiedzę nabytą podczas studiów. W mojej ocenie, rozwój działalności gospodarczej małych i średnich przedsiębiorstw, funkcjonujących w branży drzewnej i meblarskiej, związany będzie ze wzrostem ich konkurencyjności, a także właściwą promocją ich towarów i usług, oferowanych na rynkach państw Unii Europejskiej. Jednakże takie działania mogą wymuszać konieczność łączenia się MSP w większe organizacje gospodarcze, wykorzystujące w szerszym zakresie możliwości prowadzenia działalności w przestrzeni internetowej. Mam nadzieję, że odpowiadając na pytania zawarte w załączonej ankiecie podzielicie się Państwo swoimi spostrzeżeniami i uwagami w tym zakresie, zaś osoby profesjonalnie zajmujące się problematyką funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw przychylnie spojrzą na moje badania. Ankieta jest całkowicie anonimowa, a jej wypełnienie zajmie Państwu jedynie kilka minut. Zdobyte dzięki niej informacje zostaną wykorzystane tylko i wyłącznie do celów opracowania pracy magisterskiej. Serdecznie zapraszam do udzielenia odpowiedzi na pytania zamieszczone w załączonej ankiecie. Magdalena SZTANC W przypadku jakichkolwiek wątpliwości lub pytań uprzejmie proszę o kontakt Magdalena.sztanc@gmail.com
  • 1. Jaką funkcję pełni Pani/Pan w firmie? *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    właściciel/współwłaściciel przedsiębiorstwa,   0,00%
    0
    kierowniczą, najwyższego szczebla, (menedżer),   0,00%
    0
    kierowniczą, średniego szczebla (kierownik działu),   0,00%
    0
    kierowniczą, podstawowego szczebla,
     
    100,00%
    1
    inne (proszę określić jakie stanowisko)   0,00%
    0
    Wypełnienia: 1
  • 2. Jaka jest domena działalności gospodarczej Państwa firmy? *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    meblarska,
     
    100,00%
    1
    drzewna (przedsiębiorstwa tartaczne, produkujące: płyty drewnopochodne, masę włóknistą, tekturę itp.)   0,00%
    0
    inna (proszę określić jaka)   0,00%
    0
    Wypełnienia: 1
  • 3. W jakiej grupie przedsiębiorstw klasyfikuje się Państwa firma? *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    mikroprzedsiębiorstwo ( do 10 osób)   0,00%
    0
    małe przedsiębiorstwo ( do 50 osób)
     
    100,00%
    1
    średnie przedsiębiorstwo ( do 250 osób)   0,00%
    0
    inne odpowiedzi   0,00%
    0
    Wypełnienia: 1
  • 4. Czy Państwa firma w zakresie swojej oferty handlowej może skutecznie rywalizować z firmami funkcjonującymi na rynkach innych państw UE? *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    tak,
     
    100,00%
    1
    nie,   0,00%
    0
    odmowa odpowiedzi.   0,00%
    0
    Wypełnienia: 1
  • 5. Czy aktualnie Państwa firma prowadzi eksport produktów lub usług na rynki innych państw UE? *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
      % Odpowiedzi
    Odpowiedź Produkty Usługi
    Tak
    100,00% (1)
     
    0,00% (0)
    Nie
    0,00% (0)
    100,00% (1)
     
  • 6. Czy reprezentowana przez Panią/Pana firma współpracuje z przedsiębiorstwami w branży drzewnej lub meblarskiej zarejestrowanymi w innych państwach UE? *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    Tak,   0,00%
    0
    Nie,   0,00%
    0
    Nie, ale podjęcie takiej współpracy zawarte jest w strategii rozwoju firmy.
     
    100,00%
    1
    Wypełnienia: 1
  • 7. Z jakich form sprzedaży swoich produktów lub usług na rynki innych państw UE korzysta Państwa Firma? (przy odpowiedzi tak udzielonej w pytaniu 5) *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    sprzedaż bezpośrednia,
     
    100,00%
    1
    sprzedaż poprzez swoje biuro handlowe (przedstawiciela handlowego) działające na rynku zagranicznym,   0,00%
    0
    sprzedaż poprzez własny oddział produkcyjny, funkcjonujący na rynku zagranicznym,   0,00%
    0
    sprzedaż poprzez przedsiębiorstwo z udziałem kapitału zagranicznego, np. spółka joint venture,   0,00%
    0
    sprzedaży na zasadach umowy franczyzowej, licencyjnej, itp
     
    100,00%
    1
    inne formy sprzedaży (proszę określić jakie).   0,00%
    0
    Wypełnienia: 1
  • 8. Czy w Państwa ocenie, firma napotyka na trudności wynikające z dotarciem ze swoją ofertą handlową do potencjalnego odbiorcy, funkcjonującego na rynkach innych państw UE? *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    Tak,   0,00%
    0
    Nie,   0,00%
    0
    Występują bariery, ale można je pokonać.
     
    100,00%
    1
    Wypełnienia: 1
  • 9. Stosownie do Państwa wiedzy oraz zawodowego doświadczenia proszę wskazać, które uwarunkowania rzutują na efektywny eksport produktów lub usług na rynki innych państw UE ? (można zaznaczyć kilka odpowiedzi) *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    unormowania prawno - administracyjne (skomplikowane procedury, trudności w interpretacji unijnych i narodowych unormowań prawnych, biurokracja, itd.),
     
    100,00%
    1
    ograniczenia finansowe (trudności w uzyskaniu kredytów, brak lub niewystarczająca wielkość własnych środków, itd.),   0,00%
    0
    niska efektywność wsparcia małych i średnich firm ze strony państwa lub wyspecjalizowanych organizacji pozarządowych, itd.   0,00%
    0
    mała konkurencyjność ofert handlowych polskich firm (brak odpowiednich środków na promocję przedsiębiorstw na rynkach innych państw Unii Europejskiej),   0,00%
    0
    duża konkurencja ze strony zagranicznych przedsiębiorstw, w tym z poza Unii Europejskiej,   0,00%
    0
    niepełna znajomość języków obowiązujących w Unii Europejskiej,   0,00%
    0
    inne uwarunkowania (proszę określić jakie)   0,00%
    0
    Wypełnienia: 1
  • 10. Czy Państwa przedsiębiorstwo posiada własną firmową witrynę internetową? *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    Tak,
     
    100,00%
    1
    Nie.   0,00%
    0
    Wypełnienia: 1
  • 11. W jakim stopniu Państwa firma wykorzystuje przestrzeń internetową do prowadzenia działalności biznesowej? (w przypadku odpowiedzi 'tak', udzielonej na pytanie 10. Można zaznaczyć kilka odpowiedzi) *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    wyłącznie do celów marketingowych,   0,00%
    0
    sprzedaży i dystrybucji towarów i usług,   0,00%
    0
    zamieszczania ogłoszeń, dotyczących zatrudnienia pracowników, zakupu surowców, półproduktów, itd.   0,00%
    0
    rozliczeń finansowych poprzez e-konta,   0,00%
    0
    zakupu/sprzedaży maszyn i urządzeń   0,00%
    0
    uzyskania informacji o nowoczesnych technologiach
     
    100,00%
    1
    inny (proszę określić jaki)   0,00%
    0
    odmowa odpowiedzi.   0,00%
    0
    Wypełnienia: 1
  • 12. Czy informacje zawarte w firmowej witrynie internetowej są prezentowane w językach obcych: (w przypadku odpowiedzi 'Tak' udzielonej na pytanie 10. Można zaznaczyć kilka odpowiedzi) *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    wyłącznie w języku polskim,   0,00%
    0
    w języku angielskim,
     
    100,00%
    1
    w języku niemieckim,   0,00%
    0
    we wszystkich językach obowiązujących w Unii Europejskiej,   0,00%
    0
    w językach narodowych wszystkich państw wchodzących w skład Unii Europejskiej.   0,00%
    0
    Wypełnienia: 1
  • 13. Czy Pani/Pana zdaniem, przestrzeń internetowa gwarantuje bezpieczeństwo prowadzenia szeroko rozumianego e-biznesu? *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    Tak,   0,00%
    0
    Nie,
     
    100,00%
    1
    Wyłącznie w ograniczonym zakresie działalności przedsiębiorstwa.   0,00%
    0
    Wypełnienia: 1
  • 14. Czy Państwa firma aktualnie ma powiązania biznesowe w przestrzeni internetowej z innymi przedsiębiorstwami, w sposób tworzący większe struktury organizacyjne, np. wirtualne przedsiębiorstwa (działalność na wspólnej platformie internetowej)? *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    Tak,
     
    100,00%
    1
    Nie,   0,00%
    0
    Nie znam zasad odnoszących się do organizacji wirtualnych,   0,00%
    0
    Odmowa odpowiedzi.   0,00%
    0
    Wypełnienia: 1
  • 15. Czy Państwa zdaniem, MSP z branży drzewnej i meblarskiej, w celu uzyskania przewagi konkurencyjnej na rynkach innych państw UE, mogą łączyć swój potencjał w większe organizacje, prowadzące działalność biznesową w przestrzeni internetowej: *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    Tak,
     
    100,00%
    1
    Nie,   0,00%
    0
    Inne propozycje:   0,00%
    0
    Wypełnienia: 1
  • 16. Czy w Pani/Pana ocenie, wirtualna organizacja funkcjonująca w branży drzewnej i meblarskiej, powinna przyjmować następujące formy organizacyjne: (przy odpowiedzi 'tak' lub 'inne propozycje' udzielonej w pytaniu 15): *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    luźnych związków partnerskich w zakresie realizacji wspólnych przedsięwzięć,   0,00%
    0
    porozumień kooperacyjnych, np. reprezentowanych przez wspólne biuro wirtualne,   0,00%
    0
    struktury organizacyjnej tworzącym przedsiębiorstwo wirtualne (korporacje, syndykat, alianse strategiczne, spółki, itd.),   0,00%
    0
    przedsiębiorstw z udziałem kapitału zagranicznego (join ventures),
     
    100,00%
    1
    inne propozycje:   0,00%
    0
    Wypełnienia: 1
  • 17. W jakim obszarze wirtualna organizacja może reprezentować interesy MSP, funkcjonujących w branży drzewnej? (można zaznaczyć kilka odpowiedzi) *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    budowanie świadomości marki firm i jej produktów (branding),   0,00%
    0
    działania marketingowe,
     
    100,00%
    1
    badania rynku,   0,00%
    0
    sprzedaż w sieci towarów i usług,   0,00%
    0
    kupno/sprzedaż maszyn i urządzeń,   0,00%
    0
    obsługa klienta,   0,00%
    0
    działalność wspierająca bezpośrednie funkcjonowanie zrzeszonych MSP,   0,00%
    0
    dostarczać informacji na temat innowacji technologicznych,   0,00%
    0
    inne formy:   0,00%
    0
    Wypełnienia: 1
  • 18. Czy w Państwa ocenie, wortale drzewne i meblarskie mogą realizować niektóre formy organizacji wirtualnych? *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    Tak,
     
    100,00%
    1
    Nie,   0,00%
    0
    Inne odpowiedzi:   0,00%
    0
    Wypełnienia: 1
  • 19. Proszę określić, w jakim zakresie specjalistyczne portale mogą wspierać działalność MSP, funkcjonujących w branży drzewnej i meblarskiej, pod względem zwiększenia efektywności ich eksportu, adresowanego na rynki innych państw UE? (można zaznaczyć kilka odpowiedzi) *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    prezentacja MSP oraz ich ofert handlowych w językach obowiązujących w UE,
     
    100,00%
    1
    publikowanie wraz z komentarzem informacji odnoszących się do nowych postanowień lub zmian w zakresie prawa unijnego oraz unormowań narodowych obowiązujących w poszczególnych państwach UE,   0,00%
    0
    badań marketingowych, w tym analizy popytu i podaży na produkty lub oferowane usługi,   0,00%
    0
    świadczenia indywidualnych usług w zakresie porad prawnych,   0,00%
    0
    świadczenia indywidualnych usług w zakresie rachunkowości, administracji itp.,   0,00%
    0
    inne formy (proszę wymienić jakie)   0,00%
    0
    Wypełnienia: 1
  • 20. W jakich obszarach zadań, gwarantujących bezpieczeństwo interesów zrzeszonych firm, według Pani/Pana może funkcjonować organizacja wirtualna? *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    promocja przedsiębiorstw,
     
    100,00%
    1
    badania marketingowe, analiza podaży i popytu, itd.   0,00%
    0
    reklama towarów i świadczonych usług,   0,00%
    0
    świadczenie usług sprzedaży i dystrybucji towarów (organizacja eksportu)   0,00%
    0
    obsługa zamówień na usługi świadczone przez firmy,   0,00%
    0
    oceny efektywności wspólnie podejmowanych przedsięwzięć,   0,00%
    0
    organizacji zarządzania firmami,   0,00%
    0
    zawierania umów na dostawy towarów lub wykonanie usług,   0,00%
    0
    prowadzenie korespondencji z dostawcami i odbiorcami towarów (usług),   0,00%
    0
    doradztwa w zakresie prawno-administracyjnym, finansowym, itd.,   0,00%
    0
    inne formy (proszę określić jakie)   0,00%
    0
    Wypełnienia: 1
  • 21. Jak oceniają Państwo propozycję powierzenia przedstawicielstwa swojego przedsiębiorstwa wyspecjalizowanym firmom, funkcjonującym jako biuro wirtualne ? *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    pozytywnie,
     
    100,00%
    1
    negatywnie,   0,00%
    0
    nie mam zdania.   0,00%
    0
    Wypełnienia: 1
  • 22. Czy firma e - biznesu, funkcjonująca jako spółka europejska, grupująca firmy przemysłu drzewnego i meblarskiego, może spełniać oczekiwania MSP w zakresie eksportu ich produktów oraz usług na rynki innych państw UE? *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    Tak,
     
    100,00%
    1
    Nie,   0,00%
    0
    Trudno jest o ocenę, bez szczegółowej analizy.   0,00%
    0
    Wypełnienia: 1
  • 23. Czy w Pani/Pana ocenie, MSP funkcjonujące w branży drzewnej i meblarskiej mogą być zainteresowane budową większych struktur biznesowych przybierających formę organizacji wirtualnych? *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    Tak,
     
    100,00%
    1
    Nie,   0,00%
    0
    Trudno jest o ocenę bez szczegółowej analizy   0,00%
    0
    Wypełnienia: 1
  • 24. Czy jest Pani/Pan zainteresowany(a) otrzymaniem ogólnych wyników badań ankietowych? *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    Nie,
     
    100,00%
    1
    Tak   0,00%
    0
    Wypełnienia: 1
  • 25. Uprzejmie dziękuję za wypełnienie ankiety oraz za poświęcenie kilku minut cennego dla Państwa czasu na wykonanie badań do mojej pracy magisterskiej,

    Magdalena SZTANC

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    Dziękuję
     
    100,00%
    1
    Wypełnienia: 1
Komentarze
  • Arbox 30/05/2008 godz. 14:32
    Jestem pod wrażeniem. Panią Magdalenę cechuje ogromna kultura osobista i zawansowana znajomość meblarstwa. Życzymy powodzenia ! A R B O X

Przekaż swoje uwagi na temat ankiety zostawiając komentarz