Wyniki ankiety: Rozwijanie kreatywności dzieci w wieku wczosnoszkolnym podczas nauczania słownictwa języka angielskiego.

  • Ankieta skierowana tylko do nauczycieli języka angielskiego. W pytaniach oznaczonych 2 gwiazdkami jest możliwośc zaznaczenia dowolnej ilości odpowiedzi ( Kreatywnośc rozumiana jest tu jako umiejętnośc twórczego myślenia, twórczego rozwiązywania problemów, otwartośc na niecodzienne i nowe pomysły związane z danym tematem lub problemem, pomysłowośc, twórcza ekspresja, oryginalne skojarzenia, twórcza używanie wyobraźni)
  • 1. W jakiej szkole Pan/i uczy?* *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    szkoła publiczna
     
    38,46%
    5
    prywatna szkoła językowa
     
    69,23%
    9
    Wypełnienia: 13
  • 2. Od ilu lat uczy Pan/i języka angielskiego? *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    4
     
    23,08%
    3
    2
     
    15,38%
    2
    10
     
    15,38%
    2
    3
     
    7,69%
    1
    5
     
    7,69%
    1
    1,5
     
    7,69%
    1
    7
     
    7,69%
    1
    2 lata
     
    7,69%
    1
    4 lata
     
    7,69%
    1
    Wypełnienia: 13
  • 3. Jak liczne grupy Pan/i uczy? * *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    do 5 uczniów
     
    30,77%
    4
    5 - 10 uczniów
     
    46,15%
    6
    11- 15 uczniów
     
    38,46%
    5
    16-25 uczniów
     
    30,77%
    4
    więcej niż 25 uczniów
     
    23,08%
    3
    Wypełnienia: 13
  • 4. Czy uczy Pan/i dzieci w wieku wczesnoszkolnym (1-3 klasa Szkoły Podstawowej) ? *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    takl - od ilu lat?
     
    84,62%
    nie
     
    15,38%
    2
    Wypełnienia: 13
  • 5. Uważam, że rozwijanie kreatywności może byc częscią programu każdego przedmiotu szkolnego i każdy uczeń może z tego skorzystac *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    tak
     
    100,00%
    13
    nie   0,00%
    0
    Wypełnienia: 13
  • 6. Uważam , że rozwijanie kreatywności u uczniów w wieku wczesnoszkolnym podczas lekji języka angielskiego jest ważnym elementem programu nauczania *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    tak - dlaczego?
     
    100,00%
    nie - dlaczego?   0,00%
    0
    Wypełnienia: 13
  • 7. Jak Pan/i rozumie rozwijanie kreatywności u dzieci w wieku wczesnoszkolnym na lekcji języka angielskiego? *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    angażowanie uczniów w zadania gdzie mogą wykazać się swoimi pomysłami, rozwijają wyobraźnię
     
    7,69%
    1
    Jest to stworzenia warunków w których uczeń będzie polegał na zdobytej wiedzy i stwarzał sytuacje w których wykorzysta nabyte umiejętności.
     
    7,69%
    1
    np. projektowanie/ uzupełnianie mini-books gł. elementy plastyczne
     
    7,69%
    1
    dostosowywanie ćwiczeń tak, aby uczniowie mogli wykazać się w nich jak największą ilością umiejętności- nie tylko językowych, ale również ruchowych, aktorskich, sprawnościowych, plastycznych, itp.
     
    7,69%
    1
    Na przykład metoda projektowa- uczniowie otrzymują duży kolorowy papier i wykonują projekt zawierający rysunki i podpisy w języku ang.
     
    7,69%
    1
    Rozwijanie kreatywności podchodzi dla mnie pod metodę INDIRECT TEACHING. Uczniowie nie dostają podanych na tacy rozwiązań, muszą sami odnaleźć rozwiązanie. Efekt końcowy jest bardzo obiecujący. Znalezione przed dziecko rozwiązanie zostaje w jego pamięci na dłużej, jeśli dodamy do tego czynnik zabawy sukces Naszego nauczania jest niemalże gwarantowany.
     
    7,69%
    1
    angażowanie dzieci w ciekawe projekty na zajęciach
     
    7,69%
    1
    Ja rozumiem przez to udostępnienie dzieciom taki zasób zadań( piosenek, wierszyków, zabaw językowych, itd.), żeby jak najwięcej pobudzały dzieci wyobrażnie.
     
    7,69%
    1
    Realizowanie zarówno pomysłów nauczyciela z dużym zaangażowaniem pracy uczniów, jak i pomysłów dzieci zgodnych z programem nauczania.
     
    7,69%
    1
    uczenie jak i pozwalanie na wniesienie do lekcji, zadania swoich wlasnych pomysłów, spersonalizowanie materiału przez dzieci, motywowanie dzieci do twórczego myslenia, zachęcanie do poszukiwania własnych odpowiedzi, rozwiązań, ceikawych pomysłów
     
    7,69%
    1
    zaangazowanie dzieci w kreatywne, nie czysto odtworcze cwiczenia, rozbudzanie ich zainteresowania
     
    7,69%
    1
    j.w.
     
    7,69%
    1
    Uczenie języka poprzez muzykę,rysunek,taniec etc.
     
    7,69%
    1
    Wypełnienia: 13
  • 8. Kiedy wg Pani/a jest możliwe rozpoczęcie rozwijania kreatywności ucznia podczas lekcji języka angielskiego? *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    od przedszkola
     
    92,31%
    12
    od 1 klasy Szkoły Podstawowej
     
    7,69%
    1
    później niż 3 klasa Szkoły Podstawowej   0,00%
    0
    nigdy   0,00%
    0
    Wypełnienia: 13
  • 9. Podczas swoich lekcji języka angielskiego używam zadań rozwijających kreatywnośc *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    nie, nigdy   0,00%
    0
    tak, są normalną częścią każdej mojej lekcji
     
    15,38%
    2
    tak, często
     
    46,15%
    6
    tak, czasami lub rzadko
     
    38,46%
    5
    chciał(a)bym ale nie znam ich   0,00%
    0
    Wypełnienia: 13
  • 10. Rozwijanie kreatywności podczas lekcji języka angielskiego pozytywnie wpływa na przyswajanie docelowego słownictwa. *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    tak - w jaki sposób?
     
    84,62%
    nie - dlaczego?   0,00%
    0
    nie wiem
     
    15,38%
    2
    Wypełnienia: 13
  • 11. Jakie fizyczne warunki są wg Pana/i potrzebne do rozwijania kreatywności uczniów w wieku wczesnoszkolnym podczas lekcji języka angielskiego? * *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    żadne specjalne warunki nie są potrzebne
     
    46,15%
    6
    bardzo liczne klasy   0,00%
    0
    mało liczne klasy
     
    38,46%
    5
    przestronne klasy wyposażone w obiekty stymulujące twórczy rozwój dziecka
     
    53,85%
    7
    klasy bez rozpraszających elementów   0,00%
    0
    nie wiem   0,00%
    0
    inne, prosze wymienic   0,00%
    0
    Wypełnienia: 13
  • 12. Uważam się za kreatywnego nauczyciela *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    tak - dlaczego?
     
    53,85%
    nie - dlaczego?   0,00%
    0
    trudno powiedziec - dlaczego?
     
    46,15%
    Wypełnienia: 13
  • 13. Akceptuję i doceniam niezwykłe i niecodzienne pomysły swoich uczniów podczas lekcji *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    tak
     
    61,54%
    8
    nie   0,00%
    0
    tylko gdy mają związek z aktualną pracą nad zadaniem na lekcji
     
    38,46%
    5
    Wypełnienia: 13
  • 14. Jak rozwijac kreatywnosc u swoich uczniów nauczyłem/am się podczas swojej własnej nauczycielskiej edukacji ( studia, szkolenie) *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    tak
     
    69,23%
    9
    nie
     
    30,77%
    4
    Wypełnienia: 13
  • 15. Szkoła w której uczę oferuje łatwy dostęp do materiałów ułatwiających rozwijanie kreatywności uczniów podczas lekcji języka angielskiego *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    tak
     
    38,46%
    5
    nie
     
    61,54%
    8
    Wypełnienia: 13
  • 16. Szkoła w której uczę oferuje administracyjną i finansową pomoc oraz poparcie idei roziwijania kreatywności uczniów w wieku wczesnoszkolnym na lekcji języka angielskiego *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    tak
     
    46,15%
    6
    nie
     
    53,85%
    7
    Wypełnienia: 13
  • 17. Z lub bez odgórnego polecenia jestem zdeterminowana/y by rozwijac kreatywnośc uczniów podczas nauczania języka angielskiego *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    tak
     
    92,31%
    12
    nie
     
    7,69%
    1
    Wypełnienia: 13
  • 18. Z lub bez wsparcia finansowego i w postaci odpowiedniego wyposażenia ze strony szkoły, jestem zdeterminowana/y by ozwijac kreatywnośc uczniów podczas nauczania języka angielskiego *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    tak
     
    92,31%
    12
    nie
     
    7,69%
    1
    Wypełnienia: 13
  • 19. Jacy uczniowie w wieku wczesnoszkolnym wg Pana/i najchętniej angażują się w zadania rozwijające kreatywnośc na lekcji języka angielskiego ? * *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    pierwszoklasiści
     
    38,46%
    5
    drugoklasiści
     
    23,08%
    3
    trzecioklasiści
     
    30,77%
    4
    chłopcy
     
    7,69%
    1
    dziewczynki
     
    38,46%
    5
    wszystkie dzieci reaguja w podobny sposób
     
    69,23%
    9
    nie wiem   0,00%
    0
    to zależy od ................
     
    15,38%
    Wypełnienia: 13
  • 20. Jakie były efekty po długotrwałym stosowaniu przez Pana/ią zadań rozwijających kreatywnośc uczniów na lekcjach języka angielskiego?* *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    żadne, nie stosuję takich zadań   0,00%
    0
    problemy z dyscypliną
     
    7,69%
    1
    zwiększona motywacja do uczestniczenia w lekcji
     
    69,23%
    9
    szybsze przyswajanie docelowego materiału
     
    69,23%
    9
    uczniowie stali się bardziej otwarci i pewni siebie
     
    53,85%
    7
    zadania były dla uczniów świetną zabawą
     
    84,62%
    11
    uczniowie zniechęcili się do uczestniczenia w lekcji   0,00%
    0
    uczniowie stali się bardziej 'ciekawscy' i mają więcej niezwykłych pomysłów podczas ich pracy na lekcji
     
    30,77%
    4
    inne, prosze wymienic
     
    7,69%
    Wypełnienia: 13
  • 21. Jakie są możliwe powody które zniechęcają Pana/ią do używania na lekcji języka angielskiego zadań rozwijających kreatywnośc? * *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    wymaga to zbyt dużo przygotowań i dodatkowego planowania
     
    46,15%
    6
    boję się, że nie poradzę sobie z kontrolowaniem zachowania uczniów podczas takich zajęc
     
    23,08%
    3
    kreatywni uczniowie moga miec problemy w zdaniu późniejszych testów i egzaminów
     
    7,69%
    1
    moi uczniowie nie lubią się wysilac   0,00%
    0
    rodzice i dyrekcja szkoły nie są przychylni temu by poświęcac rozwijaniu kreatywności czas na lekcji języka angielskiego
     
    7,69%
    1
    nie ma na to czasu podczas lekcji
     
    53,85%
    7
    inne, prosze wymienic   0,00%
    0
    nic mnie nie zniechęca
     
    23,08%
    3
    Wypełnienia: 13
  • 22. Oceń jak często podczas nauczania słownictwa języka angielskiego używa Pan/i podanych przykładowych technik rozwijających u dzieci kreatywnośc *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
      % Odpowiedzi
    Odpowiedź nigdy często czasami lub rzadko
    creative visualization, imagining
    0,00% (0)
    69,23% (9)
     
    30,77% (4)
     
    drama and pantomime
    7,69% (1)
     
    53,85% (7)
     
    38,46% (5)
     
    finding unusual connections between seemingly unrelated words, objects
    23,08% (3)
     
    30,77% (4)
     
    46,15% (6)
     
    inventing simple rhymes
    30,77% (4)
     
    7,69% (1)
     
    61,54% (8)
     
    inventing a story /parts of a story
    15,38% (2)
     
    15,38% (2)
     
    69,23% (9)
     
    creative word plays (e.g. acronym games, creating riddles, puzzles)
    15,38% (2)
     
    46,15% (6)
     
    38,46% (5)
     
    inventing new words out of two already known words
    38,46% (5)
     
    30,77% (4)
     
    30,77% (4)
     
    brainstorming unusual solutions to given problems
    15,38% (2)
     
    53,85% (7)
     
    30,77% (4)
     
    word associations
    15,38% (2)
     
    69,23% (9)
     
    15,38% (2)
     
    artistic expression of students' ideas
    23,08% (3)
     
    38,46% (5)
     
    38,46% (5)
     
    inventing own vocabulary game rules
    30,77% (4)
     
    15,38% (2)
     
    53,85% (7)
     
    creating new words to known songs
    46,15% (6)
     
    15,38% (2)
     
    38,46% (5)
     
    practicing inventing simple metaphors
    69,23% (9)
     
    7,69% (1)
     
    23,08% (3)
     
    brainstorming unusual uses of objects names of which are being learnt
    30,77% (4)
     
    15,38% (2)
     
    53,85% (7)
     
  • 23. Oceń atrakcyjnośc poszczególnych przykładowych technik rozwijających kreatywnośc dla Pana/i uczniów *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
      % Odpowiedzi
    Odpowiedź nigdy nie używałam/em takiego zadania uczniowie lubią takie zadania, chętnie się angażują uczniowie nie lubią takich zadań takie zadanie jest za trudne dla moich uczniów
    creative visualization, imagining
    7,69% (1)
     
    92,31% (12)
     
    0,00% (0)
    0,00% (0)
    drama and pantomime
    15,38% (2)
     
    84,62% (11)
     
    0,00% (0)
    0,00% (0)
    finding unusual connections between seemingly unrelated words, objects
    23,08% (3)
     
    53,85% (7)
     
    7,69% (1)
     
    15,38% (2)
     
    inventing simple rhymes
    15,38% (2)
     
    38,46% (5)
     
    0,00% (0)
    46,15% (6)
     
    inventing a story /parts of a story
    30,77% (4)
     
    46,15% (6)
     
    7,69% (1)
     
    15,38% (2)
     
    creative word plays (e.g. acronym games, creating riddles, puzzles)
    7,69% (1)
     
    76,92% (10)
     
    0,00% (0)
    15,38% (2)
     
    inventing new words out of two already known words
    30,77% (4)
     
    15,38% (2)
     
    0,00% (0)
    53,85% (7)
     
    brainstorming unusual solutions to given problems
    7,69% (1)
     
    92,31% (12)
     
    0,00% (0)
    0,00% (0)
    word associations
    15,38% (2)
     
    76,92% (10)
     
    0,00% (0)
    7,69% (1)
     
    artistic expression of students' ideas
    15,38% (2)
     
    84,62% (11)
     
    0,00% (0)
    0,00% (0)
    inventing own vocabulary game rules
    46,15% (6)
     
    23,08% (3)
     
    7,69% (1)
     
    23,08% (3)
     
    creating new words to known songs
    38,46% (5)
     
    23,08% (3)
     
    15,38% (2)
     
    23,08% (3)
     
    practicing inventing simple metaphors
    61,54% (8)
     
    7,69% (1)
     
    7,69% (1)
     
    23,08% (3)
     
    brainstorming unusual uses of objects names of which are being learnt
    15,38% (2)
     
    53,85% (7)
     
    15,38% (2)
     
    15,38% (2)
     
  • 24. Oceń efektywnośc podanych przykładowych technik rozwijającyh kreatywnośc u dzieci na przyswajanie docelowego słownictwa na lekcji języka angielskiego *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
      % Odpowiedzi
    Odpowiedź nie wiem w jakis posób to zadanie wpływa na przyswajanie słownictwa zadanie ułatwia i przyspiesza przyswajanie słownictwa zadanie jest mało użyteczne dla przyswajania słownictwa zadanie utrudnia przyswajanie słownictwa
    creative visualization, imagining
    0,00% (0)
    100,00% (13)
     
    0,00% (0)
    0,00% (0)
    drama and pantomime
    7,69% (1)
     
    92,31% (12)
     
    0,00% (0)
    0,00% (0)
    finding unusual connections between seemingly unrelated words, objects
    7,69% (1)
     
    84,62% (11)
     
    7,69% (1)
     
    0,00% (0)
    inventing simple rhymes
    0,00% (0)
    92,31% (12)
     
    7,69% (1)
     
    0,00% (0)
    inventing a story /parts of a story
    0,00% (0)
    92,31% (12)
     
    7,69% (1)
     
    0,00% (0)
    creative word plays (e.g. acronym games, creating riddles, puzzles)
    0,00% (0)
    92,31% (12)
     
    7,69% (1)
     
    0,00% (0)
    inventing new words out of two already known words
    38,46% (5)
     
    53,85% (7)
     
    0,00% (0)
    7,69% (1)
     
    brainstorming unusual solutions to given problems
    30,77% (4)
     
    69,23% (9)
     
    0,00% (0)
    0,00% (0)
    word associations
    7,69% (1)
     
    92,31% (12)
     
    0,00% (0)
    0,00% (0)
    artistic expression of students' ideas
    15,38% (2)
     
    84,62% (11)
     
    0,00% (0)
    0,00% (0)
    inventing own vocabulary game rules
    30,77% (4)
     
    61,54% (8)
     
    0,00% (0)
    7,69% (1)
     
    creating new words to known songs
    0,00% (0)
    92,31% (12)
     
    7,69% (1)
     
    0,00% (0)
    practicing inventing simple metaphors
    23,08% (3)
     
    61,54% (8)
     
    15,38% (2)
     
    0,00% (0)
    brainstorming unusual uses of objects names of which are being learnt
    15,38% (2)
     
    76,92% (10)
     
    7,69% (1)
     
    0,00% (0)
Formularze online