Wyniki ankiety: Ankieta dla nauczycieli

  • Nazywam się Magdalena, jestem studentką Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP w Katowicach. Przygotowuję pracę magisterską na temat sposobów motywowania uczniów do nauki. Poniższa ankieta ma charakter anonimowy, a jej celem jest poznanie Państwa opinii na temat metod motywowania uczniów do nauki. Zebrane dane zostaną wykorzystane wyłącznie do celów badań naukowych. Za wypełnienie ankiety serdecznie dziękuję
  • 1. Jakie sposoby motywowania do nauki są Pani/Panu znane? *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    zachęta, pochwała, nagradzanie, ukazywanie pozytywnych skutków nauki, stosowanie ciekawych metod, form i środków dydaktycznych.
     
    25,00%
    1
    Pochwały, konkursy, interesujące prowadzenie zajęć, skupienie się na wywołaniu zachwytu treścią przez wykładanie jej z pasją.
     
    25,00%
    1
    Motywowanie występuje najczęściej w formie nagrody słownej. Zdarza się także motywowanie do nauki wystawieniem dyplomu bądź medalu za najlepsze wyniki.
     
    25,00%
    1
    Łączenie talentu i wytrwałości Spotkania z różnymi ciekawymi ludźmi Stosowanie pochwał, nagród zajęcia terenowe ciekawe scenariusze zajęć zabawy tematyczne
     
    25,00%
    1
    Wypełnienia: 4
  • 2. Czy wie Pani/Pan, czym jest motywacja wewnętrzna i zewnętrzna? *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    Tak
     
    100,00%
    4
    Nie   0,00%
    0
    Wypełnienia: 4
  • 3. Jaki rodzaj motywacji jest według Pani/Pana bardziej wartościowy dla procesu kształcenia? *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    Motywacja wewnętrzna
     
    50,00%
    2
    Motywacja zewnętrzna   0,00%
    0
    Obie są równie ważne
     
    50,00%
    2
    Wypełnienia: 4
  • 4. Jakie rodzaje zajęć uważa Pani/Pan za najbardziej motywujące do nauki? *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    Praca w grupach
     
    25,00%
    1
    Lekcja z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych
     
    75,00%
    3
    Lekcja połączona z wycieczką
     
    75,00%
    3
    Lekcja z wykorzystaniem urządzeń multimedialnych   0,00%
    0
    Lekcja ćwiczeniowa
     
    50,00%
    2
    Samodzielna praca uczniów na lekcji
     
    50,00%
    2
    Wypełnienia: 4
  • 5. Jaka jest według Pani/Pana skuteczność poniższych sposobów motywowania do nauki? *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
      % Odpowiedzi
    Odpowiedź Bardzo skuteczny Dość skuteczny Mało skuteczny Nieskuteczny
    Zaniżanie ocen
    0,00% (0)
    25,00% (1)
     
    50,00% (2)
     
    25,00% (1)
     
    Oceny „na zachętę”
    0,00% (0)
    25,00% (1)
     
    25,00% (1)
     
    50,00% (2)
     
    Sugestia lub prośba nauczyciela o poprawę wyników w nauce
    0,00% (0)
    25,00% (1)
     
    25,00% (1)
     
    50,00% (2)
     
    Wzbudzanie ciekawości poznawczej
    100,00% (4)
     
    0,00% (0)
    0,00% (0)
    0,00% (0)
    Stawianie zadań i pytań problemowych
    75,00% (3)
     
    25,00% (1)
     
    0,00% (0)
    0,00% (0)
    Odpytywanie ustne
    0,00% (0)
    75,00% (3)
     
    25,00% (1)
     
    0,00% (0)
    Prace domowe
    25,00% (1)
     
    25,00% (1)
     
    50,00% (2)
     
    0,00% (0)
    Pobudzanie ambicji
    50,00% (2)
     
    25,00% (1)
     
    0,00% (0)
    25,00% (1)
     
    Uświadamianie na temat użyteczności wiedzy
    75,00% (3)
     
    0,00% (0)
    0,00% (0)
    25,00% (1)
     
    Straszenie złą oceną
    0,00% (0)
    0,00% (0)
    100,00% (4)
     
    0,00% (0)
    Powiadamianie rodziców o wynikach w nauce
    0,00% (0)
    50,00% (2)
     
    0,00% (0)
    50,00% (2)
     
    Nagrody materialny
    25,00% (1)
     
    25,00% (1)
     
    50,00% (2)
     
    0,00% (0)
    Wycieczki szkolne
    75,00% (3)
     
    0,00% (0)
    0,00% (0)
    25,00% (1)
     
    Pomoce audiowizualne
    50,00% (2)
     
    50,00% (2)
     
    0,00% (0)
    0,00% (0)
    Pochwały i nagany
    25,00% (1)
     
    50,00% (2)
     
    25,00% (1)
     
    0,00% (0)
    Przyjazna atmosfera w klasie
    75,00% (3)
     
    25,00% (1)
     
    0,00% (0)
    0,00% (0)
    Możliwość rozwijania zainteresowań
    100,00% (4)
     
    0,00% (0)
    0,00% (0)
    0,00% (0)
    Konsekwencja nauczyciela w wymaganiach
    100,00% (4)
     
    0,00% (0)
    0,00% (0)
    0,00% (0)
    Zachęcanie do rywalizacji
    0,00% (0)
    50,00% (2)
     
    25,00% (1)
     
    25,00% (1)
     
  • 6. Które z przedstawionych sposobów motywowania stosuje Pani/pan w swojej pracy? *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
      % Odpowiedzi
    Odpowiedź Stosuję Nie stosuję
    Zaniżanie ocen
    25,00% (1)
     
    75,00% (3)
     
    Oceny „na zachętę”
    25,00% (1)
     
    75,00% (3)
     
    Sugestia lub prośba nauczyciela o poprawę wyników w nauce
    25,00% (1)
     
    75,00% (3)
     
    Wzbudzanie ciekawości poznawczej
    100,00% (4)
     
    0,00% (0)
    Stawianie zadań i pytań problemowych
    100,00% (4)
     
    0,00% (0)
    Odpytywanie ustne
    75,00% (3)
     
    25,00% (1)
     
    Prace domowe
    75,00% (3)
     
    25,00% (1)
     
    Pobudzanie ambicji
    75,00% (3)
     
    25,00% (1)
     
    Uświadamianie na temat użyteczności wiedzy
    100,00% (4)
     
    0,00% (0)
    Straszenie złą oceną
    50,00% (2)
     
    50,00% (2)
     
    Powiadamianie rodziców o wynikach w nauce
    50,00% (2)
     
    50,00% (2)
     
    Nagrody materialny
    50,00% (2)
     
    50,00% (2)
     
    Wycieczki szkolne
    75,00% (3)
     
    25,00% (1)
     
    Pomoce audiowizualne
    100,00% (4)
     
    0,00% (0)
    Pochwały i nagany
    75,00% (3)
     
    25,00% (1)
     
    Przyjazna atmosfera w klasie
    100,00% (4)
     
    0,00% (0)
    Możliwość rozwijania zainteresowań
    100,00% (4)
     
    0,00% (0)
    Konsekwencja nauczyciela w wymaganiach
    100,00% (4)
     
    0,00% (0)
    Zachęcanie do rywalizacji
    50,00% (2)
     
    50,00% (2)
     
  • 7. Jakie cechy nauczyciela według Pani/Pana najbardziej wspomagają zdobywanie wiedzy oraz naukę w szkole? (Proszę wybrać 5 cech) *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    Otwartość
     
    50,00%
    2
    Umiejętność nawiązywania kontaktów
     
    75,00%
    3
    Kompetencje, merytoryczne i metodyczne
     
    75,00%
    3
    Poszanowanie godności ucznia
     
    50,00%
    2
    Sprawiedliwe ocenianie
     
    50,00%
    2
    Utrzymanie dyscypliny w klasie
     
    25,00%
    1
    Konsekwencja w postępowaniu
     
    50,00%
    2
    Wspomaganie uczniów w problemach i kłopotach
     
    50,00%
    2
    Tolerancja
     
    25,00%
    1
    Kultura w zachowaniu
     
    50,00%
    2
    Umiejętność planowania pracy w klasie
     
    75,00%
    3
    Poczucie humoru i optymizmu
     
    25,00%
    1
    Wypełnienia: 4
  • 8. Jakie cechy nauczyciela według Pani/Pana najbardziej utrudniają zdobywanie wiedzy oraz naukę w szkole? (Proszę wybrać 5 cech) *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    Zamknięcie w sobie
     
    25,00%
    1
    Nieumiejętność nawiązania kontaktu z dziećmi
     
    100,00%
    4
    Brak kompetencji merytorycznym i metodycznych
     
    75,00%
    3
    Brak poszanowania godności ucznia
     
    75,00%
    3
    Stawianie wysokich wymagań
     
    25,00%
    1
    Utrzymywanie zbyt dużej dyscypliny w klasie lub jej całkowity brak
     
    50,00%
    2
    Nie wspomaganie uczniów w problemach i kłopotach
     
    25,00%
    1
    Uległość i bez kompromisowość
     
    50,00%
    2
    Brak tolerancji
     
    25,00%
    1
    Brak kultury w zachowaniu
     
    50,00%
    2
    Brak umiejętności planowania pracy w klasie
     
    75,00%
    3
    Brak poczucia humoru
     
    25,00%
    1
    Wypełnienia: 4
  • 9. Czy stosuje Pani/Pan nagrody? Jeśli tak to, jakie i w jakich sytuacjach? *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    pochwała, wyróżnienie, przydzielenie interesującego dyżuru lub zadania
     
    25,00%
    1
    Jeżeli któryś z moich uczniów zdobędzie prestiżową nagrodę, rozwiąże wyjątkowo trudne zadanie lub wykaże się wyjątkową inteligencją, to jest to podkreślane. Nie stosuję polityki upokarzania słabszych uczniów.
     
    25,00%
    1
    Nagrody stosuje w formie dyplomów oraz medali w sytuacji, gdy dzieci najładniej wykonana jakieś zadanie w celu wyróżnienia.
     
    25,00%
    1
    tak, podczas konkursów
     
    25,00%
    1
    Wypełnienia: 4
  • 10. Czy stosuje Pani/Pan kary? Jeśli tak to, jakie i w jakich sytuacjach? *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    chwilowe odsunięcie od rówieśników, cofnięcie przyznanych wcześniej przywilejów
     
    25,00%
    1
    Nie, karą jest zła ocena - jeśli obiektywnie wynika z prezentowanego przez ucznia poziomu wiedzy.
     
    25,00%
    1
    Każdego dnia przyznajemy dzieci kropki zielona dziecko było grzeczne, a czarna jest kara za złe zachowanie. Dzieci, które dostają czarne kropki chcą ją zmienić i to ich motywuje.
     
    25,00%
    1
    nie
     
    25,00%
    1
    Wypełnienia: 4
  • 11. Wiek: *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    41
     
    25,00%
    1
    38
     
    25,00%
    1
    24
     
    25,00%
    1
    37
     
    25,00%
    1
    Wypełnienia: 4
  • 12. Płeć: *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    Kobieta
     
    100,00%
    4
    Mężczyzna   0,00%
    0
    Wypełnienia: 4
  • 13. Miejsce zamieszkania: *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    Miasto
     
    100,00%
    4
    Wieś   0,00%
    0
    Wypełnienia: 4
  • 14. Stopień zawodowy: *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    nauczyciel stażysta
     
    25,00%
    1
    nauczyciel kontraktowy   0,00%
    0
    nauczyciel mianowany   0,00%
    0
    nauczyciel dyplomowany
     
    75,00%
    3
    Wypełnienia: 4
Komentarze

Przekaż swoje uwagi na temat ankiety zostawiając komentarz


 
 
Formularze online