Wyniki ankiety: Autorytet nauczyciela w opinii rodziców klas I-IIIszkoły podstawowej

  • Szanowni Państwo,
    Jestem studentką pedagogiki na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu (Wydział Pedagogiczno – Artystyczny w Kaliszu). Bardzo proszę o Państwa pomoc poprzez wypełnienie poniższej ankiety, która będzie przydatna w napisaniu pracy licencjackiej na temat autorytetu nauczyciela w opinii rodziców uczniów klas I- III.
    Ankieta jest anonimowa, dlatego proszę o szczere i przemyślane odpowiedzi.
    Zebrane informacje zostaną wykorzystane jedynie na potrzeby pracy licencjackiej.

    Z góry dziękuję za pomoc.
  • 1. Płeć *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    Kobieta
     
    50,00%
    1
    Mężczyzna
     
    50,00%
    1
    Wypełnienia: 2
  • 2. Miejsce zamieszkania *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    Miasto
     
    50,00%
    1
    Wieś
     
    50,00%
    1
    Wypełnienia: 2
  • 3. 3. Pani/Pana dziecko uczęszcza do klasy: *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    Pierwszej
     
    50,00%
    1
    Drugiej
     
    50,00%
    1
    Trzeciej   0,00%
    0
    Wypełnienia: 2
  • 4. 4. Autorytet, to według Pani/ *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    Osoba, na której można polegać   0,00%
    0
    Ktoś ważny, znany   0,00%
    0
    Ktoś, kto zasłużył się dla społeczeństwa   0,00%
    0
    Osoba, która inspiruje innych
     
    50,00%
    1
    Osoba godna naśladowania, wzór
     
    50,00%
    1
    Wypełnienia: 2
  • 5. Czy którąś z osób, pracujących w zawodzie nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej uważa Pani/Pan za autorytet? *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    Tak   0,00%
    0
    Nie
     
    100,00%
    2
    Wypełnienia: 2
  • 6. Czy nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej powinien być autorytetem dla swoich uczniów? *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    Tak
     
    100,00%
    2
    Nie   0,00%
    0
    Wypełnienia: 2
  • 7. Który z filarów autorytetu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej ocenia Pani/Pan najwyżej? *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    Posiadana wiedza   0,00%
    0
    Cechy osobowościowe
     
    50,00%
    1
    Przygotowanie metodyczne
     
    50,00%
    1
    Wypełnienia: 2
  • 8. Jakimi, według Pani/Pana, cechami powinien charakteryzować się nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, którego można uznać za autorytet? *

    Proszę zaznaczyć maksymalnie 5 cech
    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    Odpowiedzialność
     
    100,00%
    2
    Cierpliwość
     
    50,00%
    1
    Systematyczność
     
    50,00%
    1
    Pracowitość
     
    50,00%
    1
    Wysoka kultura osobista
     
    50,00%
    1
    Konsekwencja
     
    50,00%
    1
    Surowość   0,00%
    0
    Uprzejmość
     
    50,00%
    1
    Pewność siebie
     
    50,00%
    1
    Mądrość życiowa
     
    50,00%
    1
    Poczucie humoru   0,00%
    0
    Inteligencja
     
    100,00%
    2
    Sprawiedliwość
     
    100,00%
    2
    Wyrozumiałość
     
    100,00%
    2
    Pasja   0,00%
    0
    Empatia
     
    100,00%
    2
    Pobłażliwość   0,00%
    0

    Kreatywność

      0,00%
    0
    Wypełnienia: 2
  • 9. Według Pani/Pana, dobry nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej powinien przede wszystkim: *

    Proszę zaznaczyć maksymalnie 3 cechy
    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    Odznaczać się wysoką kulturą osobistą
     
    50,00%
    1
    Odznaczać się idealną postawą moralną i etyczną
     
    50,00%
    1
    Charakteryzować się wysokim poziomem wiedzy ogólnej
     
    50,00%
    1
    Być nauczycielem „z powołania”
     
    50,00%
    1
    Być krytycznym wobec siebie
     
    50,00%
    1
    Traktować uczniów po partnersku
     
    50,00%
    1
    Zachować dystans w relacjach z uczniami   0,00%
    0
    Ciągle podnosić swoje kwalifikacje (realizować studia podyplomowe, kursy, szkolenia)   0,00%
    0
    Być zaangażowanym w działalność społeczną, polityczną, religijną   0,00%
    0
    Wypełnienia: 2
  • 10. Dobry nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej: *

    Proszę zaznaczyć maksymalnie 3 odpowiedzi
    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    Inspiruje uczniów do samodzielnego myślenia
     
    50,00%
    1
    Posiada odpowiednie przygotowanie metodyczne
     
    50,00%
    1
    Potrafi zainteresować uczniów tematyką zajęć
     
    100,00%
    2
    Właściwie dostosowuje przerabiany materiał do poziomu ucznia
     
    50,00%
    1
    Zadaje prace domowe   0,00%
    0
    Jest wymagający   0,00%
    0
    Kara uczniów za nieopanowanie wiedzy   0,00%
    0
    Wpaja uczniom wartości wyższe, takie, jak wiara, patriotyzm, szacunek dla innego człowieka itp.   0,00%
    0
    Przekazuje uczniom przede wszystkim wiedzę teoretyczną
     
    50,00%
    1
    Preferuje wykonywanie przez uczniów zadań praktycznych   0,00%
    0
    Wypełnienia: 2
  • 11. Jakie cechy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej wpływają negatywnie na jego autorytet? *

    Proszę zaznaczyć maksymalnie 3 cechy
    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    Nieobiektywność
     
    50,00%
    1
    Niesprawiedliwość
     
    100,00%
    2
    Luki w wiedzy
     
    50,00%
    1
    Niekonsekwencja   0,00%
    0
    Brak zaangażowania w pracy z uczniami
     
    50,00%
    1
    Brak umiejętności zainteresowania uczniów
     
    50,00%
    1
    Surowość   0,00%
    0
    Zachowanie dystansu w kontakcie z uczniami   0,00%
    0
    Wypełnienia: 2
  • 12. Co Pani/Pana zdaniem decyduje o tym, czy nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej jest autorytetem dla uczniów? *

    Pokaż odpowiedzi Ukryj odpowiedzi
    Odpowiedź   % Liczba odp.
    czy umie nauczyć i jak dzieci go słuchaja
     
    50,00%
    1
    To skomplikowane. Zasadniczo autorytetem jest człowiek, który inspiruje. Inspirować można wiedzą, pasją, cechami osobowości, relatywizmem, dawaniem poczucia czystej gry i możliwości polegania na sobie. Kombinacje tych czynników powodują, że człowiek może być autorytetem. Myślę, że czynniki decydujące o byciu autorytetem są subiektywne - dla kogoś autorytetem będzie naukowiec, dla kogoś innego sportowiec.
     
    50,00%
    1
    Wypełnienia: 2
Komentarze

Przekaż swoje uwagi na temat ankiety zostawiając komentarz


 
 
Formularze online